יום ראשון, 21 באוקטובר 2012

כיסוי לאייפון 5 - כך תמנעו מכיסוי מזוייף

כיסוי טוב לאייפון 5 יכול להיות עניין יקר. המחירים של כיסויים לאייפון 5 מתחיל בכ- 150 ש"ח לכיסוי ממותג (לא סיני) בעוד שעלות החומרים הנה נמוכה בהרבה. למה זה קורה ומי מנצל את זה, בכתבה הבאה.

כיסוי לאייפון 5 עשוי בד"כ מסיליקון, פלסטיק,  שילוב של שניהם או חומרים פשוטים אחרים. אך עלות הייצור של הכיסוי לאייפון 5 הנה שולית במחירו. כדי להציג כיסוי  איכותי לאייפון 5 נדרש תהליך ארוך של השקעה בעיצוב הכיסוי, התאמת הכיסוי לאייפון 5, שיווק והפצה. העלויות האלו גבוהות מאוד, כדי לימור כיסוי איכותי לאייפון 5 כמו למשל כיסוי ה LIFEPROOF לאייפון 5 נדרשות אלפי שעות עבודה של מהנדסים ומעצבים, שתי קבוצות של אנשים שלא עובדות בחינם. למעשה, עלות הפיתוח בלבד של כיסוי לאייפון 5 היא כ - 5 מיליון דולר, עלות שמקפיצה את מחיר הכיסוי לאייפון 5.

ישנן חברות, בעיקר בסין, שמדלגות על השלב הזה. הן מייצרות זיופים באיכות נמוכה של כיסויים לאייפון 5 ומוכרות אותם במחירים זולים יותר. למשל, כיסוי דיפנדר לאייפון 5 מקורי עולה באתר החברה כ 50 דולר בתוספת משלוח ומס, ובישראל 289 ש"ח. כיסוי דיפנדר לאייפון 5 מזוייף עולה באיביי כ 5.19 דולר בלבד

הכיסוי המזוייף בנוי מסיליקון באיכות נמוכה ומפלסטיק רעוע שלא יגן על המכשיר היקר שלכם ברגע האמת. 
אני לא יודע מה איתכם, אבל אם אני משקיע 3,000 ש"ח ומעלה במכשיר סלולארי אני לא מנסה לחסוך 200 ש"ח על כיסוי, בטח לא כזה שמיועד להציל את המכשיר היקר שלי מנפילה. רכישת כיסוי לאייפון 5 מזוייף היא פתח לצרות צרורות כמו שכלל ידוע אומר, הזול עולה ביוקר. 

אז איך מוצאים כיסויים מקוריים לאייפון 5?

כדי לא לטעות וליפול על זיוף ישנן מספר דרכים כדי לזהות כיסוי מזוייף. כיסויי מזוייף יהיה זול באופן מחשיד ממקבילו המקורי. כאמור, כיסוי דיפנדר לאייפון 5 עולה 50 דולר בארה"ב אך רק כעשירית מזה לזיוף הסיני. ככלל, מחירו של כיסוי מקורי בארץ צריך להיות דומה למחירו הרשמי בחו"ל. חנויות בארץ שרוכשות כיסויים לאייפון 5 בכמות סיטונאית מקבלות אותו בכמחצית ממחיר הרשמי של הכיסוי בחו"ל ומוכרות אותו במחיר דומה למחיר הכיסוי לאייפון 5 בחו"ל לצרכן.
דרך שנייה לאתר זיופים היא לפי מקום המוכר. באיביי יש אפשרות לזהות מהיכן נשלח הכיסוי לאייפון 5. מוכר שיושב בסין או הונג קונג תמיד מוכר מזוייף מכיוון שסין היא אלופת הזיופים העולמית. מוכר אשר יושב בצפון אמריקה/אירופה בד"כ ימכור מקוריים, אך לא תמיד.

הדרך הבטוחה ביותר היא לרכוש כיסוי לאייפון 5 ישירות מאתר היצרן (עלול לצאת יקר עקב משלוח ומיסוי) או מחנות טובה בארץ. חנות טובה היא חנות שנראית אמינה (לא חור בקיר ולא דוכן בשוק) ושלא מציעה את מרכולתה במחיר נמוך באופן ניכר מהמחיר באתר היצרן.

אז כמו שאומר רפי גינת, שלא יעבדו עליכם. כיסוי לאייפון 5 מזוייף הוא דרך מצויינת להכיר מעבדה לתיקוני אייפון מקרוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה